SELAMAT DATANG

Kedalam separa picisan hidup melalui penulisan dalam merentangi garis alam.Ini adalah aku yang sendiri yang ikhlas dalam coretan tentang semua.




Cari Apa Saja

Rakan.kawan,sahabat n Kekasih

14 Januari 2011

Pada aku…

Rakan,kawan,sahabat,kekasih adalah satu perkataan tentang perhubungan satu manusia kepada manusia yang lain.Ia adalah hubungan atau pertemuan yang terkadang kita sendiri tidak menjangkakan akan berlaku didalam diri kita.Dan terpulang pada kita meletakkan ianya diantara sahabat,rakan,kawan kerana kita yang akan mencorakkan bagaimana ianya berlaku ianya tidak kekal lama.

Bagi aku rakan adalah adalah orang yang kita kenal melalui Facebook,Myspace dan lain2 seangkatanya,juga yang kita kenal disesuatu tempat pada satu2 masa dan hanya mengenali pada masa itu je.Dan ianya juga boleh menjadi satu rangkaian kenalan yang kita sedia ada.

Kawan pula adalah satu rangkaian kenalan kita yang kita kenal melalui pelbagai cara tak kira melalui laman social atau pun disesuatu tempat.Dan kawan adalah orang yang ada bile kita senang,mlepak minum,ketawa, dan bermain.Ianya juga satu rangkaian kenalan kita yang akan kita sentiasa ada sehingga bila2.

Sahabat adalah kenalan tak kira dari mana datang namun sahabat sentiasa ada dimasa bila kita memerlukan tak kira dalam apa setuasi senang atau susah.Boleh menasihati kita,boleh membantu kita,boleh bergelak ketawa n bergurau bersama dan dalam setuasi sedih juga sahabat sentiasa ada untuk membantu itu lah sahabat bagi aku.

Kekasih adalah satu hubungan seorang lelaki n wanita yang mempunya perasaan lebih dari seorang kawan,rakan atau pun sahabat.Ianya satu perasaan yang dinamakan cinta… Cinta yang mendalam satu pasangan yang mendambakan kasih sayang,kebahagian,kejujuran n keikhlasan serta boleh berkongsi duka dan lara atau senang pada bila2.Dan pertemuan ini yang selalu dikatakan jodoh atau ketentuan serta mengharapkan ianya kekal sehingga bila2 pun.

1 comments:

g-DaH berkata...

aku ske yg nie...;)

Catat Ulasan

Banner generated at Pimp-My-Profile.com