SELAMAT DATANG

Kedalam separa picisan hidup melalui penulisan dalam merentangi garis alam.Ini adalah aku yang sendiri yang ikhlas dalam coretan tentang semua.




Cari Apa Saja

SINOPSIS AKU V0.03

11 Januari 2011

Bersambung dari  V0.02 masih mahu menceritakan kisah aku di alam menengah.
( MENENGAH )
soalan2 tersebut.Hampir tiga minggu memerah otak akhirnya tamat juga SPM haha....kami beramai-ramai menjerit meraikan akhirnya satu episod pembelajaran dan sekolah.
Tahun 2001 aku sekali lagi berpinmula menjawab dah ke skoll yang baru,kali ini skoll tersebut terletak berhampiran rumah aku.Sekolah Men Sri Intan Kluang,ini lah nama skoll terbaru aku,skoll yang baru siap dari pembinaanya dan kami adalah antara pelapor  yang mula2 ada di skoll trsebut.Pada tahun ini jugak aku telah dihadiah kan sebuah motosikal Yamaha RXZ yang menjadi idaman masa itu.Pakai punya pakai,setting punya setting jejak lah aku kealam dunia perlubaan haram,disini aku mengenal alam mat remp-it.Nak dijadikan cerita 1 hari ayah memerhatikan perlumbaan tersebut langsung RXZ berukar jadi skuter Comel.Selama 2 minggu aku tidak hadir ke skoll kerana kecewa moto kene jual haha.Satu kejadian yang aku tidak sangka umi telah memberi kunci kereta JBT6040 untuk kegunaan aku.Pada masa itu bangga nye rase siap g skool pon bawak kete.Walaupon begitu aku tetap tidak seronok kerana rakan2 yang lain masih men moto.Dengan cadangan yang bernas,umi n aku telah membuka perniagaan goreng pisang sampai kat skoll pon ada yang panggil aku ngan nama tu.Setiap hari aku kumpul separuh-separuh duit dan akhirmya aku berjaya mendapakan sebuah motosikal dengan usha aku sendiri.
Tahun 2002 adalah tahun yang mencabar kerana tahun ini adalah tahun dimana aku akan menghadapi peperiksaan SPM.Namun aktiviti pada hari2 biasa juga seperti biasa.Setiap malam aku,Zaidi n azrul akan mengulangkaji pelajaran untuk bekalan semasa SPM.Pejam celik,pejam celik!!! akhirnya kami semua tiba hari yang dinantikan SPM!!!!...Dengan bekalan yang ada kami ke skoll untuk menghadapi SPM,dengan semangat akumenjawab soalan2 tersebut.Hampir tiga minggu memerah otak akhirnya tamat juga SPM haha....kami beramai-ramai menjerit meraikan akhirnya satu episod pembelajaran dan sekolah.Dan akan bermula satu episod baru meninggalkan alam persekolah yang penuh gelak tawa rakan yang hanya tinggal kenangan tidak lama lagi. 
….

0 comments:

Catat Ulasan

Banner generated at Pimp-My-Profile.com