SELAMAT DATANG

Kedalam separa picisan hidup melalui penulisan dalam merentangi garis alam.Ini adalah aku yang sendiri yang ikhlas dalam coretan tentang semua.

Cari Apa Saja

SINOPSIS AKU V0.02

11 Januari 2011

( MENENGAH )
Pada alam pertengahan ini aku telah bersekolah di sebuah sekolah Arab yang terletak di Bandar Tenggara,Johor.Maka sekali lagi aku harus belajar berdikari dan menjaga diri sendir kerana skali lagi aku dihantar ke sekolah berasrama,namum kerana ayah n umi aku turutkan saja walau hakikatnya hati aku tak menerimanya.Saat ayah n umi pulang kerinduan yang meluap-luap tapi apa kan daya kene jugak lah teruskan.Apabila skoll bermula mesti ada orentasi ialah manakan tidak yang ada disini semuanya orang yang jauh dan dekat.Permulaan sangat baik,dapat mengenali rakan2 yang baru tak kira junior atau senior.Kene raging or bli ngan senior tu perkara biasa,sama je mana2 skoll tapi bila junior hendak membuli senior itu belum lagi berlaku.Itulah yang terjadi semasa batch kami,akibat perselisihan yang kecil kami junior telah membalas dendam dengan bergaduh n bertumbuk dengan senior,diorg ngat diorg senior senang2 je nak buli kami.
Akibat dari pergaduhan itu aku dan beberapa orang rakan telah dinasihati berhenti dari skoll tersebut.Nasihat dan kata2 tersebut telah dinyatakan depan ibu bapa kami masing2.Pada masa itu hati ni berdegup macam kereta porshe lajunye coz dah tau blek mesti kene punyalah.Ternyata sangkaan ku tak meleset,dengan muka yang bengis dan hayunan smash lee chong wei terus hinggap kat pipi fuhhh...glap sekejap dunia ni rase,apabila cerah aku rse kepedihan yang melampau tampa segan silu aku menangis hahaha....
Masuk tingkatan 2 aku telah didaftarkan di Sekolah Menengah Arab Kluang,disini seronok gak rase coz ramai kawan2 yang dah kenal so tak yah nak penin2 nak kenal-kenalan ke apa ke.34 mata pelajaran yang ada disekolah ini dan dek kerana pembelajaran kurang dari bermain maka keputusan peperiksaan ku langsung tak lulus fuhhh kejam2!!!....Tahun 2000 sambutan tahun baru adalah yang meriah kerana ayah telah berjaya mendapatkan rumah kediaman miliknya sendiri setelah lama mengidam hahaha.Pada tahun ini jugak aku telah didaftarkan ke sekolah menengah biasa,skali lagi kejanggalan terasa,mana kan tidak!! berbeza sungguh budayanya dengan skoll Arab.Pada tahun 2000 ini jugak lah aku akan menghadapi PMR.Lalu pembelajaran serta ulangkaji yang dilakukan ada hasilnya,walaupon bukan yang terbaik dari diri ini,aku terus mencuba n cube.Setelah tamatnya PMR aku telah berjalan,bercuti dengan rakan2 yang lain.
 

0 comments:

Catat Ulasan